Mladen Lučić
mentalni sklop - mentor sljedbenik
Galerija Kranjčar, Zagreb, travanj – srpanj 2015.
Pod kustoskim vodstvom Mladena Lučića, Galerija Kranjčar predstavlja seriju izložbi koje ostvaruju svojevrstan dijalog između dva autora: predšasnika i sljedbenika. Pri čemu bi ovo 'sljedbenik' trebalo shvatiti uvjetno, zato što se ne mora raditi o doslovnom preuzimanju, naslijeđivanju ili bilo kakvoj izravnoj reakciji na stilske, tematske ili izražajne karakteristike pojedina rada ili čitava opusa 'predšasnika'. Prije se to odnosi na uspostavu ili preciznije mogućnost uspostave svojevrsne veze, dakako, ponajprije mentalne prirode, ostvarene konkretno za ovu priliku.
više..Ardan Özmenoglu
HAJDE, HAYDI, LET'S GO
Galerija Bačva, HDLU, Zagreb, 30. 7. – 12. 8. 2015.
Točno nasuprot ulazu u kružni prostor galerije Bačva nalazi se slika velikih dimenzija i intenzivnih boja, na prvi pogled apstraktne prirode i mozaično strukturirana. Prilazak otkriva da je sastavljena od barem tridesetak elemenata B2 formata koji u različitim varijacijama predstavljaju prednju stranu stroja za pranje rublja. Na svakom od tih elemenata, međutim, zalijepljeno je mnoštvo samoljepivih papirića, preciznije rečeno, zalijepljeni su tek svojim gornjim dijelom jer se, naime, radi o takozvanim 'post it' papirićima iz blokića za pravljenje bilježaka ili ostavljanje poruka.
više..12. Trijenale hrvatskog kiparstva
Gliptoteka Hazu, Zagreb, 2015.
Po svoj prilici sam jedan od rijetkih koji ne znaju odgovor na pitanje zašto je Gliptoteka pod izravnim patronatom ili upravom HAZU. Moguće je u pitanju neki vlasnički oblik ili naslijeđe prošlosti ili neka nužnost da HAZU ima nešto čime može upravljati.
Slijedeće pitanje bi bilo postoji li razlika između umjetnosti i suvremene umjetnosti? Odgovori bi zacijelo bili različiti, moja je pretpostavka da HAZU u tom smislu ne vidi razliku nego da smatra kako postoji dobra i loša umjetnost.
više..Sonja Pregrad
karnevalski šator hrđa na večernjem povjetarcu - ras/pakiranje predmetnosti
Galerija Miroslav Kraljević, 14. 7. 2015.
Performans u trajanju od pedeset minuta finaliziran je otvorenjem izložbe nastale tijekom izvedbe. Te činjenice, međutim, postajemo svjesni tek na kraju, kada autorica izrijekom i proglasi izložbu otvorenom.
više..